3. kesäkuuta 2009

Reipas taaperokurssilainen

Tänään olin ensimmäisellä tunnilla pennuille tarkoitetulla taaperokurssilla. Edes sateinen sää ei pilannut tunnelmaa. Kurssille osallistui yhteensä viisi koirakkoa ja opetus oli englanniksi. Minä en englantia ymmärrä, mutta onneksi emäntä tulkkasi.

Olin tosi reipas! Välillä ehkä liiankin pirteä, kun emännältä meinasi mennä hermot pomppimiseeni. Se laittoi nuivasti kädet puuskaan ja käänsi selän mulle. Onneksi se leppyi nopeasti kun olin taas nätisti.

Harjoittelimme aluksi ottamaan katsekontaktia. Se oli lällärikamaa, koska kotona oltiin jo opeteltu, ettei ruokakuppia tule jos ei ota kontaktia. Istuminenkin sujui jo melko hyvin. Istun varmuudenvuoksi aina kun käsketään tekemään jotain. Seisominen käskystä olikin jo vähän vaikeampaa... Joudun varmaan treenaamaan sitä ahkerasti seuraavan viikon.

Osaan nyt myös jättää namin käskystä. Se on aika hauskaa ja toisesta kädestä saa sitten kuitenkin herkun.

Koirakoulussa tutustuin myös muihin pentuihin. Emäntä lupasi ilmoittaa minut pentupirskeisiin, jotta pääsee kunnolla riehumaan toisten pentujen kanssa. Sain kyllä tunnin jälkeen painia vähän kurssikavereiden kanssa.

Ensi keskiviikkona uudestaan!

Ei kommentteja: